Waarom het belangrijk is dat klanten je op de hoogte houden van hun skin care & van hun medicatie gebruik lees je hier. โš ๏ธ

Je nieuwe klanten vullen waarschijnlijk een intakeformulier bij je in, waar je alles op bij houd wat belangrijk is voor je behandeling(en) toch?

Het is echter ook ontzettend belangrijk dat je vaste klanten je op de hoogte blijven houden van deze zaken als dit veranderd. Iets waar veel klanten niet bij stil staan wat grote gevolgen kan hebben voor bepaalde behandelingen. ๐Ÿฅฒ

Medicatie gebruik, maar ook het gebruiken van bepaalde zalfjes of het ondergaan van een bepaalde gezichtsbehandeling kan ver strekkende gevolgen hebben voor de behandeling die jij als stylist gaat geven. Het is dan ook de taak van de klant om je hiervan op de hoogte te houden.

 

๐‘พ๐’‰๐’‚๐’•๐’” ๐’Š๐’Ž๐’‘๐’๐’“๐’•๐’‚๐’๐’• ๐Ÿ‘‡๐Ÿฝ

๐Ÿ‘‰๐Ÿผ ๐—ฆ๐—ธ๐—ถ๐—ป ๐—ฐ๐—ฎ๐—ฟ๐—ฒ;

Heeft je klant een gezichtsbehandeling gehad met een peeling, ondergaat ze een fruitzuur kuur, gebruikt ze thuis fruitzuren (ook kleine percentages) of een product met bijv. Retinol (vitamine A) of Retin A (vitamina A). Dan is het belangrijk dat ze je hiervan op de hoogte stellen. Dit zijn maar een aantal voorbeelden, maar ook producten met Aha/Bha bevatten fruitzuur. En onderga ze een van de populaire schoonheidsbehandelingen met een dermapen, dermaplanning of een hydrafacial dan kan ook dit lijden tot problemen. Dit zijn namelijk allemaal zaken die je bovenste huidlagen, in verschillende maten, aantasten. Met eventuele risico’s als gevolg. 

๐Ÿ‘‰๐Ÿผ ๐—ญ๐—ฎ๐—น๐—ณ๐—ท๐—ฒ๐˜€ ๐—ฒ๐—ป/๐—ผ๐—ณ ๐— ๐—ฒ๐—ฑ๐—ถ๐—ฐ๐—ฎ๐˜๐—ถ๐—ฒ;

Verder kunnen medicatie of zalfjes, voorgeschreven door een arts, soms ook voor de nodige problemen zorgen. Denk aan isotretinoรฏne en Roaccutane. Dit zijn huid verdunnende producten waarvan je als stylist รฉcht op de hoogte moet zijn.

Uiteraard zijn zaken als een zonnebank kuur, of een lichte zonnebrand ook vanzelfsprekende dingen waar je rekening mee wilt houden. โ˜€๏ธ

Klanten denken hier vaak zelf niet bij na, helemaaaaal niet als het gaat om medicatie of zalfjes die niet op de plaats worden gesmeerd waar de behandeling plaats gaat vinden. Denk aan een kuur behandeling voor acnรฉ op de borst, of op de kin/wangen. Daar kom je toch niet als je de wenkbrauw waxt?

Echter komen vele van deze producten in de bloedbaan terecht, waardoor de gehele huid dunner wordt en dus ook de huid die een behandeling zal ondergaan. ๐Ÿ˜ข 

Met als gevolg complete lappen vel die van de huid afgetrokken worden, met bijv. waxen, vergelijkbaar met schaaf/brandwonden. Vaak is dit pas tรฉ laat zichtbaar waardoor je de schade niet meer kunt beperken. ๐Ÿ˜ฐ Zoals te zien op bijgevoegde foto ontstaan na het waxen, door het gebruik van een acne zalf op de wangen. Dit resultaat was helaas pas 24u na de behandeling zichtbaar en tijdens de behandeling was niets te zien. ALS dit wรฉl direct zichtbaar is, is de schade al gedaan en is het damage control. 

Het is dus ontzettend belangrijk om in zulke gevallen te voorkomen i.p.v (letterlijk) te genezen!

Zorg dat je klanten regelmatig vraagt naar een update op hun intakeformulier, ze uitlegt wat het belang is van zo’n intakeformulier en/of ze vraagt je altijd op de hoogte te brengen van eventuele veranderingen voorafgaand aan de behandeling. Zo klein als het in hun ogen ook mag lijken. โŒ

Geef een antwoord